T’has preguntat mai per què es menja fruita després d’un àpat com a postres? La veritat és que no hi ha consens sobre aquesta qüestió, ja que alguns nutricionistes condemnen aquest hàbit, mentre que altres creuen que menjar fruita després d’un àpat és el millor que pots fer per donar un impuls al teu cos. Per tant, hem decidit recopilar algunes de les opinions que circulen per internet i intentar aclarir els millors moments per menjar fruita.
Menjar fruita en dejuni
Segons alguns experts, menjar fruita en despertar-se és una manera excel·lent d’assegurar un veritable impuls d’energia per al cos. La raó que donen és que els carbohidrats continguts a la fruita són una gran font de calories. Per tant, és aconsellable consumir-los en moments del dia en què estem actius i necessitem mantenir uns nivells alts de vitalitat al cos.
Recomanades: poma, síndria, plàtan, taronja, baies vermelles
Menjar fruita a mig matí
Aquesta és una de les hores del dia en què el nostre cos perd forces i necessita un nou subministrament de nutrients. Hem trobat opinions diferents, però a aquesta hora del dia, l’opinió dels experts és unànime. Menjar fruita sense cap altre aliment o abans dels àpats pot prevenir problemes digestius i és beneficiós per a la salut.

Incloure fruita en la dieta abans o entre els àpats també té un avantatge afegit. A causa del seu alt contingut en fibra (soluble i insoluble), proporciona una sensació de sacietat i evita una ingesta excessiva d’aliments durant els àpats principals. «Menjar fruita entre els àpats manté el metabolisme actiu, promovent una sensació de sacietat. També t’anima a triar altres aliments que són més calòrics i menys saludables», diu la investigadora Iris de Luna, especialista en endocrinologia i nutrició clínica a l’Hospital Universitari Quirón Salud Madrid-Pozuelo de Alarcón.
Menjar dues peces de fruita a mitja matí et saciarà, et revitalitzarà i et prepararà per afrontar una matinal d’alt rendiment.
Recomanats: plàtan, meló, cireres, maduixes
És bo menjar fruita abans de dinar?

Pel que fa a menjar fruita just abans de dinar, es recomana per a certs tipus de varietats àcides, com la pinya. Es recomana menjar-la abans de dinar, ja que aquest tipus de fruita àcida pot ajudar la digestió en persones que pateixen problemes d’estómac o que tenen una digestió lenta i pesada. Les fruites amb llavors, com el kiwi i els nabius,
tenen un efecte saciant. A més, el consum regular de fibra insoluble ajuda a prevenir problemes digestius com el restrenyiment i el càncer de còlon.
Les pomes i les peres (un cop s’ha tret la pell) proporcionen al cos fibra soluble, que ajuda a alentir el trànsit digestiu i és útil en la gestió nutricional de la diarrea. En resum, no hem trobat cap prova que suggereixi que menjar fruita just abans d’un àpat pugui ser dolent per al cos. Certes fruites ajuden a la digestió, mentre que d’altres sacien, la qual cosa pot ser bo si voleu menjar menys en els àpats principals.
Recomanades: pinya, poma, pera, kiwi, maduixes
Menjar fruita després d’un àpat
A hores d’ara, hi ha opinions divergents sobre si és adequat menjar fruita de postres. El blog Vitónica ens diu que «la majoria dels nutrients que aporta la fruita es perden durant el procés digestiu, ja que triga més del normal i fermenta a l’estómac». Aquesta fermentació retarda la digestió i molta gent pot sentir-se malament després de menjar fruita després d’un àpat. Per tant, la conclusió hauria de ser que el millor moment per menjar fruita és entre els àpats, quan el nostre estómac està buit i, per tant, la digestió no es retarda ni es produeix fermentació.

En qualsevol cas, no hem trobat cap article que demostri que menjar fruita després d’un àpat sigui dolent per a la salut. De fet, que us caigui bé o no depèn de diferents factors i és bastant personal. Si creieu que us va bé i us ajuda a la digestió, creiem que podeu continuar menjant-ne sense cap problema.
Recomanats: raïm, meló, síndria
Menjar fruita a la tarda
Com al matí, sembla que és molt recomanable menjar fruita entre hores a la tarda. El teu estómac t’ho agrairà, i el seu efecte saciant et donarà energia per acabar el dia, a més de la ingesta de fibra que sens dubte serà beneficiosa per al teu cos. A més, com que el teu estómac estarà buit, la fruita que mengis et proporcionarà la quantitat màxima de nutrients i vitamines que necessites.
Recomanat: El que et vingui de gust i et faci sentir bé
Menjar fruita a la nit
Segons alguns experts, menjar fruita a la nit pot no ser tan bo com penses. Pel que sembla, durant les hores de descans i foscor, el teu metabolisme s’alenteix. La fruita és rica en sucre natural, anomenat fructosa, que el teu cos converteix en energia. Si aquesta energia s’acumula, la fructosa es converteix en greix que s’acumularà on no hauria d’estar. Per tant, si estàs a punt de perdre pes, no és aconsellable menjar molta fruita a la nit.
Recomanades: poma, kiwi, meló (en petites quantitats)
Com podeu veure, les opinions no són unànimes i podeu trobar informació a internet que us dirà una cosa o una altra. No obstant això, si hi ha una cosa en què els experts estan totalment d’acord, és que la fruita és beneficiosa i necessària per al cos, passi el que passi. Si encara no n’esteu segurs, aquí teniu alguns consells. Menja
fruita a l’oficina entre hores quan necessitis un descans. Segur que et sentiràs bé per dins i per fora.