Què són les ceres per a fruita?

Què són les ceres per a fruita?

Tant la fruita que comprem i mengem a casa com la fruita que servim a les empreses a l’oficina és completament saludable. No obstant això, a causa de molts comentaris en blogs, xarxes socials, vídeos de YouTube, etc., sobre el recobriment de cera en algunes fruites com les pomes, i la manca d’informació verificada, hi ha hagut certa controvèrsia. Per això volem informar-vos sobre aquest tema. Perquè sapigueu què és i com ens afecta.

 

Què són les ceres de fruita?

El recobriment de moltes fruites, incloses les pomes, és una cera d
‘origen natura
l que actua com a agent impermeabilitzant per protegir la fruita d’agressions o substàncies externes. Actua com a protector solar, és una barrera important contra insectes, fongs i bacteris, i també evita que substàncies com la humitat, l’oxigen i el CO2
s’escapin de l’interior de la fruita.

Per conservar millor la fruita i fer que duri més temps i en millors condicions, de vegades s’afegeixen ceres artificialment abans de la venda, la qual cosa també la fa més atractiva per al consum. Aquesta tècnica s’ha utilitzat des del segle XII a la Xina per prolongar la conservació dels cítrics i, des del 1950, s’ha utilitzat amb altres fruites i verdures a la resta del món.

Així com les ceres presents a les pomes les fan brillar, en el cas d’altres ceres presents a les raïms i les prunes, per exemple, els donen un aspecte blanquinós. Tot depèn de la composició de les ceres i de la quantitat que hi hagi a cada fruita o varietat.

 

 

Són segures per a la salut?


. Aquestes ceres són segures per a la salut i aptes per al consum
, i la quantitat que s’utilitza és molt petita. Això ho han determinat comitès d’experts en seguretat alimentària com el «Comitè d’Experts en Additius Alimentaris de la FAO/OMS» i el «Comitè Científic d’Aliments de la Comissió Europea». A més, han estat reavaluades per l’«Autoritat Europea de Seguretat Alimentària».

Mai no portaríem a l’oficina fruita
que pogués suposar un risc per a la salut o que contingués ingredients que no haguessin superat els controls de qualitat pertinents.

 

 

Tipus de ceres utilitzades

Aquí teniu més informació sobre els tipus de cera que s’utilitzen i els fruits als quals es poden aplicar.

  • Cera d’abella (E-901): produïda per les abelles obreres. Es pot utilitzar en cítrics, melons, pomes, peres, préssecs, pinyes, plàtans, mangos, alvocats i magranes.
  • Cera de candelilla (E-902): obtinguda de les fulles de la planta del mateix nom. Es pot utilitzar en cítrics, melons, pomes, peres, préssecs i pinyes.
  • Cera de carnauba (E-903): obtinguda de les fulles de la planta del mateix nom i es pot utilitzar en cítrics, melons, pomes, peres, préssecs, pinyes, magdalenes, mangos, alvocats i papaies.
  • Goma laca (E-904): obtinguda de la secreció resinosa d’un insecte anomenat àrid de la laca. Es pot utilitzar en cítrics, melons, pomes, peres, préssecs, pinyes, magdalenes, mangos, alvocats i papaies.
  • Cera microcristal·lina (E-905): Producte obtingut del petroli refinat. Es pot utilitzar en melons, papaies, mangos, alvocats i pinyes.
  • Èsters d’àcid montànic (E-912): És un àcid gras saturat que forma part de ceres com la cera d’abella. Pot estar present en cítrics, melons, papaies, mangos, alvocats i pinyes.
  • Cera de polietilè oxidada (E-914): És una resina obtinguda a partir de l’oxidació del polietilè i es pot utilitzar en cítrics, meló, papaia, mango, alvocat i pinya.
  • Èster de gliceril de resina de fusta (E-445): és una resina natural de color àmbar produïda per les coníferes i es pot utilitzar en cítrics.

 

El nostre objectiu és vetllar per la salut dels empleats portant sempre la millor fruita de temporada a la vostra oficina.

Autor